Stína!

- Nothing more, nothing less.

Jobb-snack

Kategori: Allmänt

Fy attzicken vad trött jag är. Både i kroppen och i huvudet. Beror på jobbet. Jobbade igårkväll, asstressigt.. Jobbade stup i ett, tryckte i mig maten på 10 minuter.. Sov dåligt (man grubblar om det är något man missat när det är så stressigt).. Upp tidigt idag, lika stressigt (om inte mer) idag.. Med en rond som pågick under större delen av dagen (=fick nya uppgifter hela tiden innan jag hunnit göra klart dom gamla.. tusen miljoner prover som skulle tas, prover som jag aldrig hört talas om), nu ska han helt plötsligt svälta, han ska på rtg...GE DIG! Gör skiten själv då, eller lugna dig, kanske inte behöver göra allt idag), en kollega som inte var behjälplig.. Och självklart en sånhär dag så pajjar alla nålar, röntgen ringer och skäller osv... Kl halv 2 snor jag till mig ett glas saft (blodsocker i FOTKNÖLARNA), sätter mig i hytten o försöker rabbla allt oviktigt och viktigt för kvällssköterskan, går ut o ger sista antibiotikerna... Tryckte i mig mat på 10 min kl halv 3 (!!). Sätter mig vid datorn och dokumenterar. Stapplade ut till bussen 15.15 och bad en bön att jag inte missat något.
 
Tur att jag avbokade träningen idag, för det hade jag varken orkat eller hunnit. Det enda jag har gjort sen jag kom hem (förutom att sitta i soffan) är gått en runda med Meija och värmt på lite ärtsoppa.
Är lite i en träningssvacka. Tränade bara 1 gång förra veckan.. Kände bara inte för det. Kände att jag ville va hemma o träffa sötnosen, slappa osv på min lediga tid, inte bara stressa att göra i ordning mat -> träna -> sova. Och denna veckan har än så länge inte varit bättre. Hade löpar-premiär igår iofs!! Solen sken och det var ju asgutt väder, så jag sprang=) Blev positivt överraskad, kändes jättebra. Men sen iaf idag = nada lust att träna. Nu börjar jag dock bli lite sugen på att ta några sit-ups eller nåt på yoga-mattan (kan va för att jag tryckt i min sombreros och mörk choklad här i soffan;p) Hoppas och tror att det kommer bli bättre nu snart igen när jag går på nya schemat som jag själv konstruerat. Schemat som jag fick tilldelat när jag började nya jobbet har sugit, lixom typ "jobba 4, ledig 1, jobba 3, ledig 1, jobba 2, ledig 2, jobba 3.." Nu har jag lagt så att jag jobbar några dagar i rad, sen ledig 2 dagar eller t.o.m. 3 ibland... Är fan inte mkt att va ledig 1 dag... Känns som att man är på jobbet hela tiden. OCH DÅ ÄR DET INTE KONSTIGT ATT MAN HELLRE ÄR HEMMA OCH TAR DET LUGNT/TAR HAND OM HEM OCH FAMILJ OSV ISTÄLLET FÖR ATT TRÄNA...
 
Oj det blev ett långt inlägg.. Skönt att få skriva av sig lite.. 
Nu är då frågan om jag orkar ta några situps o sen duscha. Vore skönt att känna sig lite fräsch faktiskt.. Ska försöka!
Imorgon är jag ledig (EN DAG. Jobbat må - tors, LEDIG FRE, jobb lör sön, må tis, LEDIG ons, jobb tors, fre.. Jag ni ser vad roligt liv..) Hehe uups, hade ju skrivit klart om det!!!! Iaf hoppas jag på solsken imorgon. Ska veckohandla och ta en långprommis med sysslingen o våra jyckar. That's the plan! 
 
 
Stina goes wild in Barcelona
 
 
 
Ciao

Kommentarer

  • Elin säger:

    Låter jobbigt siss. Ibland får man gnälla. Men som sagt, nu går du ju på ditt egna schema, då blir det bättre!

    2014-02-26 | 17:41:07

Kommentera inlägget här: