Stína!

- Nothing more, nothing less.

Idag är det bättre

Kategori: Allmänt

med halsen och huvudet! Skönt det. Är tråkigt att bara ligga i soffan..
Kuren har bestått av: mycket sömn och vatten, magnecyl, strepsil och mucoangin.
Igårkväll var syrran o hälsade på lite. Gutt. Tråkigt att va själv när man e sjuk.. hehe..

Idag har jag grejat lite hemma och nu väntar jag på att sötisen ska komma hem så vi kan sticka o handla lite. Får nog ta mig en macka dock, känner att jag är hungrig. Det är gött när aptiten kommer tillbaka, höhö=)

Sen kanske det blir ut i skogen för att plocka lite kantareller. Vore gott att ha på mackan ikväll=)

Nu jobbar jag bara 3 dagar till sen har jag ledigt två veckor innan skolan börjar=) Så härligt! Hoppas på superväder :-)
Imon ere 8.00-14.00, så det är skönt.

Nehe, magen kurrar!

Tisdag

Kategori: Allmänt

Yes.. Men först om helgen!
Jobbade morgon fredag och lördag, så hände inte så mkt på fredagskvällen. Men sen på lördagen var vi hos pappa o hälsade på brorsan som var där. Nice. Sen på kvällen stack vi till Fredriks pappa och åt SÅ MYCKET gott!! Tror det blev 5 rätters eller nåt ;) Kommer inte ihåg allt vi åt. Men det var iaf grillat, kräftor och vattenmelon! Mm, vad jag åt :) Mumsigt!
I söndags fiskade vi. Inte jag för jag var trött, men tittade när dom andra fiskade hehe..
Sen jobbade jag kväll igår.

Och idag är jag sjuk =( Vaknade tidigt på morgonen av att jag var jättesvullen i halsen o knappt kunde svälja. NEJ. Känner huvudet banka oxå. FASEN. Ligger och snoozar till kl 8 innan jag går upp o ringer till jobbet och sjukskriver mig. Så idag blir det lugnt.. Har bara tvätten att fixa, annars blir det till att kurera mig. Är ledig onsdag torsdag oxå.

Nehe, nu blire tvätt och sen hämta kudden till soffan!

CIao

Torsdag

Kategori: Allmänt

Yes.. Varit ledig tis och ons. Jätteskönt. Har tagit det lugnt med Fredrik, varit på utflykt m.m. =) Idag börjar jag kl 14 och jobbar till 21.30 =/ men sen fredag o lördag jobbar jag till kl 14 iaf, vilket är skönt! Och ledig söndag. På lördag ska nog jag o Fredrik ha lite kräftskiva här hemma! Muuummss....

Nehe.. Har lust att skriva massa saker, men måste greja lite innan jobbet. Bl.a. steka mig en kotlett.
Lovar att bloggen kommer bli bättre igen, ge mig en vecka.

Baby I know if I'm falling
you wont let me hit the ground,
if the boat is sinking
I know you wont let me drown
            ♥   ♥   ♥   ♥

En sak som bör tilläggas är att jag saknar Kaukua o Amanda!!

Hopp..

Kategori: Allmänt

Känner att jag är lite dålig på att blogga nu för tiden, men känner inte att jag orkar när jag jobbar så mkt.. Plus att det händer inte så mkt mer än jobb förutom när jag råkar vara ledig.

I fredags åkte jag o Amanda till Vita sand på morgonen=) Var den sista fina dagen nu innan regnet o åskan kom tillbaka. Var skitskönt! Synd bara att man var tvungen att sticka såå tidigt för att man skulle jobba kl 14......
I lördags jobbade jag morgon. Sen på kvällen stack vi till Oskar en stund o Elin o Henke kom dit lite senare oxå. Nice, men råkade bli lite mycket =p  Var bakis som bara den på söndagen sen.. Så blev ledsen att jag var tvungen att jobba 15.30-21.30 istället för att va hemma o ta det lugnt med älsklingen =/ men men..
Idag jobbar jag kväll oxå.. Blä... Men sen är jag ledig tis och ons iaf!
Nehe, nu ska jag ta lite frukost o en dusch..

Okidoki

Kategori: Allmänt

Då är det tisdag kväll..
Jobbade 7.30-14.00.. Skönt!
Efter jobbet blev det lite god Thai-wok a´la Stina ;-) Strax efter stack Fredrik iväg för att fiska. Jag stack till mamma för att sola lite (fick väl cirka 5 minuter totalt) och leka lite med Sebbe & Ozzy=)
Nu är jag hemma. Har ätit lite ägg. Fredrik kommer väl om några timmar. Jag börjar bli sömnig..
Får se vad som händer imon, kanske blir en utflykt till solen. Är ledig onsdag o torsdag.

Hehe äh, har inte så mkt att säga.

F ♥

Sunny sunday

Kategori: Allmänt

Japp, vad härligt! Synd att man är så trött och lite bakis.
Vad har hänt i helgen?
Var i sommarstugan fre-lör. Jättemysigt och härligt ♥ Synd att vädret inte var det bästa, men det var skönt att komma iväg iallafall.
Igår fiskade vi lite o sen drack vi lite öl. Bra dag!
Nu är Fredrik o fiskar med sin pappa. Jag pallade inte följa med. Ska snart hoppa in i duschen så manförhoppningsvis känner sig som en människa igen.
Imon är det jobb 8-16-00..

Fick 4 gäddor och en aborre! That's more like it.

Vill tacka älsklingen för en jättemysig och rolig helg♥

Hoppas även att syrran hade det kul i Köpenhamn=)

Jobb, fisk och helg!

Kategori: Allmänt

Jobb - Har jobbat väldigt mycket (därför bl.a. jag inte orkat blogga). Trivs bra på jobbet, tycker det är roligt.

Fisk - Var ute och fiskade med Fredrik. Har nog inte fiskat på 10 år, och aldrig med ett riktigt spö, har bara metat haha! Hur som helst var det väldigt roligt!

Började med att Stina fick napp! En liten söt aborre (här med avskuret huvud). Kände knappt att jag fick napp, hehe..Men blev såklart glad.

Någon timme efter det får Fredrik världens största (nämen nästan) gädda på kroken!! Var skiitfet, fasen att jag inte fick någon bättre bild!! Men han var för stor, vi hade ingen krok eller något att ta upp han med, och sen satt han bara i med överläppen, så den hade lossnat ändå. Jäkligt synd!!

Istället fick Fredrik nöja sig med denna lilla gäddan!

Haha, bara för att jämföra storleken....

Nu är det min enda riktigt lediga helg nu när jag jobbar!!=) Ska nog åka till stugan idag och grilla o ha det gutt, sen sova över där. Mys! Sen lördag får vi se, men vill som sagt hitta på nåt..

Nehe, nu ska jag dra o peppa sötnosen som är lite trött idag ;)