Stína!

- Nothing more, nothing less.

Det är freiiitag!

Yes box.
Igår var det S-HLR utbildning kl 8-12. Det var roligt och intressant :) Sedan åkte jag o Johanna ner till syrran en stund o satt i hennes trädgård o snackade. Sen åkte jag o Elin hem till nybbis med högsta volym i bilen!:D Åkte förbi mormor som bakade bullar (!) och fikade lite=) Kom hem, handlade lite med sötis, handlade lite med mamma. Sen kom syrran hit o vi käkade lite kyckling o så. Tog lite vin o snackade. Syrran sov på en madrass i tv-rummet. Tror inte hon fick va mycket ifred från Meija=)
Sov lite för länge idag..
Har hunnit städa lite o nu ska vi snart äta nypotatis och sill!=) Är inte överglad i sill precis, men försöker lära mig. Är ju nyttigt.
Sen tänkte vi traska ner på stan. Är ju mat från hela världen. Har stora förväntningar, älskar att prova mat från andra länder!=) Hoppas på goda afrikanska och asiatiska rätter!
Sen ikväll ska vi äta lite kräftor o så hos mamma, för brorsan är på besök från Norrköping.
Nehe, matdags!!
Ciao

Tröttii

Kategori: Allmänt

Japp, har varit en riktig heldag!
Seminarium i skolan 9-15, och sedan introduktionsdag på Kirurgen 15-18. Så man är aningen seg i huvudet nu=)
Seminariumet gick bra. Fick tillbaka hemtentan oxå, och det var inte alls mycket som behövdes ändra vilket är såå skönt!
Imon är jag ledig, men måste plugga inför S-HLR på torsdag! Vilket är min SISTA LEKTION! Wihii=)
Meija kliade sig som fasen i ansiktet idag på morgonen.. Tittade på henne, och hon var svullen på ena kinden =/ Måste blivit stucken av en geting eller nåt.. Men hon var pigg o glad som vanligt, och nojig som jag är var jag tvungen att kolla henne i munnen så hon inte var svullen i luftvägarna. Sen ringde jag mamma som var ledig idag o frågade henne om hon kunde ha Meija. Hehe ja, hon är min bebis!=) Men svullnaden har lagt sig och hon har varit som vanligt.. Kräktes ute en gång idag, men jag menar, det är sånt som händer.. Eller..? ;)
Älsklingen är och tränar fotboll. Han stack typ en kvart innan jag kom hem =( Men han kommer snart!
Nehe, nu ska jag titta lite på det nya Simpsons-avsnittet.
Ciao
Meija o Elin gosar? busar? :)

HELL YEAH!

Kategori: Allmänt

Så jävla fint! Satte skiten!!
Är så otroligt lättad, glad och stolt!
Det är sjukt hur mycket stress kroppen/sinnet tål alltså. Men det känns som att från och med nu kan jag må bra, inte ha någon klump i magen utan bara FINNAS!
Världens sötaste älskling hade köpt rosor och choklad som grattis! Lovely ♥
Någon gång måste man fan få känna det och/eller säga det: FAN VAD JAG ÄR BÄST!!!! Inget kan stoppa mig!
Firade med att dela en pizza och hänga med Johanna PS! Mycket trevligt :) Har även unnat mig lite vin och målay naglarna! Är ju civil fram till sommarn nu! ;)
Kvar av utbildningen:
* Få tillbaka en hemtenta
* Gå på ett lame seminarium
* SSK- HLR
Gutt o de.
Nu väntar jag på att min sötnos ska komma hem så jag kan gosa honom! ♥
Ciaoo

Frozen

Kategori: Allmänt

Då äre tisdagkväll. Känns både förjävligt (eftersom jag är så nervös), men också skönt, för vill bara att det ska vara över!
Dagen har varit seg.. Har inte gjort många knop. Tror jag blivit förfrusen av rädslan....
Det enda jag har gjort är att vikt lite tvätt, ätit och grubblat på examinationen. Har varit ute en långpromenad med Johanna också! Det var skönt och välbehövligt, röra på sig o bara snacka lite skit.
Jag har lovat att jag ska dammsuga oxå iaf.. Sen ska jag göra mat tills imon. Får nog sätta igång nu..
Nervvraket..
Tur att man har vänner, familj och en älskling som stöttar en! ♥ Annars hade man nog inte pallat med denna terminen.
Ciaoo

Måndag

Kategori: Allmänt

Yes.. Jobbade lördag, söndag och idag.. Så veckodagarna känns helt off..
Glömde säga att jag klarade den skriftliga nationella sjukskötersketentan!=) Gutt som tusan.
Har också opponerat och responderat på C-uppsatsen. Ägiga Johanna o jag fick VG!=) Har varit tre bra veckor ;)
Nu väntar dock världens hemskaste grejj innan allt e färdigt.. "Uppkörningen" på jobbet... Usch, kommer va så nervös att jag kommer kräkas och få hjärnstillestånd.. Blä.. Har mått dåligt nu i två veckor. Men men.. Bara att härda igenom.
Är sista veckan på praktiken nu.. Helt sjukt.. Är inte många DAGAR kvar tills man är färdig SSK! Fått schemat för sommaren oxå.
Nehe, nu ska jag ta mig en dusch och sedan cykla ner till Coop och köpa något mumsigt till min älskling när han kommer hem. För han är min sötnos ♥
Har fått låna en stegräknare av Fredrik. Ska bli intressant att använda! Hade den på mig när jag gick i 20-30 minuter (snabbt) med Meija. Blev 2300 steg. Känns lite? Men men=), gick ju lika mkt utan stegräknaren, så en promenad på ca 4600 steg!
Nehe, ha det
"Glöm inte packa med mig
till Turkiet!!"

Nu ni!!=)

Kategori: Allmänt

Här kommer bild-special från vår resa till Turkiet!
VETTIFAN varför man inte kan vrida på bilderna, men men! Enjoy!

På färjan till Visby. Förväntansfulla och resfeber (iaf jag!)

Sängarna på Visby Hamnhotell ;)

Vår-mys i Visby! ♥ Gick runt o strosade i centrum, Almedalen och nån fin park. Solen sken men det blåste lite kallt.

Haha, tror det var EM eller nåt i orientering! Satt o käkade Max och tittade på fånarna som verkligen gick in för det till 100%! =D

På planet. Rödvin och nötter, nu är det SEMESTER!=)

Första ölen i Turkiet! I "snack-baren" ute. Man kunde sitta både under tak eller på gräsen. Hade ca 20 meter till stranden härifrån!

Första dagen, la oss på stranden och tog en seger-öl. Fredrik åt en hel fisk vid middagen. Bilden på oss är tagen på en annan restaurang vid stranden, där vi tog en öl för att det jobbade en svensk turk där.

På eftermiddagen. Regnade under dagen, sedan kom solen fram. Då passade vi på att lägga oss vid poolen och sola där det var lä! Blekfisar, hehe..

Tog en långpromenad längs stranden (typ 1 km). Var fina pelare och grejjer. Som ni ser är det mulet och bilden på mig är tagen när vi sprang in på en restaurang för att få skydd från ösregnet! Bilden på Fredrik o pizzan är ett minne från att vi kom på att vi kunde äta middag i snackbaren istället för buffén på hotellet. Var väldigt gott, för på snackbaren kunde man äta pizza, hamburgare och sallad, på buffén fanns det bara lustig turkisk mat ;)

Här är några bilder på alla härliga människor vi träffade! Första bilden är en tysk och en brittisk gubbe. Andra bilden är ett sött turkiskt par som var där på smekmånad=) På bilderna där vi är med är våra bordsgrannar som vi åt med varje dag. Ett äldre par från Tyskland som var väldigt trevliga. Hon gav mig hennes adress så jag har skrivit brev till henne, är dock lite orolig för jag har inte fått nåt svar och hon har inte min adress! På sista bilden är ett jätteroligt engelskt par som tydligen bott på detta hotell 20 gånger!

Vi hade två hela soliga dagar som vi tillbringade på stranden! Såå skönt! Slappade, spelade boule, volleyboll, fikade och bara möös! Jag badade också, men Fredrik tyckte att det var för kallt.

Åt en romantisk middag á la carte en kväll. Jättegod mat! Fick först en aasgod tomatsoppa. Sedan tjugo andra små rätter, kalla och varma som förrätt. Var skitmätta, så fick vänta en stund med huvudrätten. Till huvudrätt sedan var det en jääättegod lammgryta! Muums. Till efterätt var det en turkisk klassiker, som var sådär. Men det gjorde inget, för allt var supergott och vi var supermätta. Väldigt romantisk kväll ♥

Första: Innfarten till hotellet. Sedan två bilder från utsikten på vår balkog. Sista bilden är en del av vår "trädgård", tagen från restaurangen vi åt á la carte.

På flygplatsen i Alanya.
Köpte varsin Burger King-meny och fick nån jäkla super size. Och då menar jag SUPER size. Orkade knappt äta hälften. Tog en bild på drickat. Ser kanske inte jättestor ut på bilden, men belive me, har aldrig sett en större!

Tillbaka på Visby Hamnhotell. Är kväll och vi har duschat o fräschat till oss. Ska ta oss en SVENSK GOD öl (drack bara samma inhemska Efes i Turkiet) och lite chips innan vi går och lägger oss. Blev mycket pussar och mys, klart man är kär o lycklig efter en semester bara vi två! ♥ Färjan gick dagen efter kl 5.