Stína!

- Nothing more, nothing less.

Sorry

Kategori: Allmänt

för den låga uppdateringen! Lovade ju att blogga under semestern. Men vi har skitdålig täckning på internet från vårt rum/balkong!

Vi har det iaf fortsatt superbra här nere! Igår var lite molnigt, så då åkte vi ner till Chania stad. Mysigt! När vi kom hem kom sen världens regn- och åsskur! Sen på kvällen klarnade det upp. Men idag har det varit superväder, så vi har varit på playan hela dagen. Solat, badat, ätit o spelat strandtennis=) Nu sitter vi o chillar vid poolen. Här är det bra täckning på internet=)

Ikväll ska vi se om vi hittar restaurangen Cosmos som folk snackar om..=)

Bjuder på en snabb-bild! Orkar inte hämta kabeln till kameran ;p

PS det syns inte på bilden hur äcklgt brun jag är! ;)

Hoppas alla har det bra där hemma! <3

Ciao

Snabbii

Kategori: Allmänt

Vill bara meddela alla som bryr sig att vi mår bra!! Kom fram runt middagstid, inhandlade lite dricka till kylskåpet, åt middag o sen blev det lite beach! Jääättevarmt o skönt här nere! O är redan lite solbränd ;)
Nu har vi vilat klart, så sitter på balkongen och tar en för-öl innan det är dags att pipa ner och hitta lämplig restaurang för kvällen!=)

Hör av oss senare,

Bye Sweden!

Kategori: Allmänt

Håller på att packa och greja för fullt!
Som vanligt är sötnosarna med och hjälper till... Kommer sakna dom!

"Hejdå mamma och pappa!"
♥ ♥

Busy busy!

Kategori: Allmänt

Japp. Först tog jag en go sovmorgon, frukost + kaffe. Sedan började storstädet hemma inför resan! Har diskat, tvättat och städat som bara den! Sen blev det en Skype-paus med syrran (+ kaffe på balkongen). Nu har jag precis hängt upp sista maskinen tvätt o slappar lite vid tv:n. Om nån timme ska jag ner till frissan för att trimma luggen. Sen hoppas jag det blir mat, är hungrig! Efter det kommer söta lilla Kaukua o hälsar på=) ♥

Imon blir det upp o hoppa tidigt.. För sen ska vi lägga oss o sova tidigt på kvällen innan alarmet kommer ringa kl 01:00 då vi ska påbörja resan mot Malmö! Flyget går redan kl 07.00 nämligen.

Så detta är nog sista gången jag bloggar innan resan. Men misströsta inte, ska ta med datorn, så kommer nog blogga nån gång därifrån!=)

Nu tänkte jag bjuda på lite bilder från kräftskivan:

Bästa människorna på planeten!

Smell ya later!

Snabbinlägg en söndagmorgon

Kategori: Allmänt

Sitter på balkongen och solar o surfar lite.
Igår var det kräftskiva hos pappa! Var jättetrevligt. Satt på hans inglasade altan, perfekt. Jag tog det lite lugnt, eftersom jag ska jobba ikväll. Känns skönt, är inte så trött idag ens.

Är bara jobb ikväll och imon sen är det semeeester!! ♥ Kanske därför det inte känns så tungt att jobba heller ;)

Nehe, nu ska jag nog koka mig lite kaffe. Var ju förbannat skönt att sitta här med solen på näbben!

Önskar alla en trevlig och fridfull söndag!

Grekland, here we come!

Kategori: Allmänt

Japp, nu är resan bokad!! =D
På tors flyger vi från Malmö! Wiihiii ♥ Nu är man sådär härligt pirrig! Blev inte Rhodos, kostade mkt mer så vi sket i det, istället blev det Platanias, Kreta!  Så nu är det bara att gå o vänta på en efterlängtad kärlekssemester!
Vovven ska vi lämna till mamma och kissen ska på semester hos svärfar ;)

Bild på det fina lägenhetshotellet vi ska bo på!

Hoppas ni är avundssjuka nu! ;)

Uttråkad:

Orkan

Japp, blåser som ett as ute! Otäckt, gillar inte när det blåser. Och Meija kisar samtidigt som hennes öron står rakt upp.
Haft ledig dag idag, men först tänkte berätta lite om gårdagen! Efter jobbet plockade jag upp lilla Johanna som hängde med hem!=) Vi gick en promenad, handlade lite. Sen åt vi smörtgåstårta, mums=) Efter det bakade vi chokladmuffins. Och jag säger bara det, Johanna o jag är baknings-talanger så det bara skriker om det!! ;) Blev huur fina o goda som helst. Med mörka chokladpluttar och bitar av vit choklad i! Precis som våra bullar förra gången blev dessa gigantiska! Istället för 10-15 som det stod i receptet blev det 7 st=) Var en jättetrevlig dag o kväll med den bästa, o nu när sommaren är över hoppas jag att vi ska ses oftare!! <3

Fina va?

Varit ledig idag som sagt. Varit ute med Meija x 3, lagat mat, tränat lite hemma, duschat o provat outfits till semestern (!!). Nu är jag trött... Längtar till sötnosen kommer hem. Då blir det donkan o lite mys.